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Telephone skills
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Telefonakquise
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On the telephone, you have your dream client on the end of the line. It’s actually really easy to pick up the receiver and call them. But how do I start the conversation? How do I get the other person to listen to me intently so that they don’t angrily get rid of me immediately – or worse – hang up? What phrases can I use to distance myself from the easily recognisable and often very stereotypical calls made at a call centre? Leading questions, flat sales pattern or manipulative approaches are not part of the contents of my workshop.
In this course, you will learn how to talk to new prospective customers and get them interested in what you have to offer, creating a win-win situation for everyone. In addition, you will have your very own, personal script to take home with you.
Contents
- Attitude to telephone sales/making appointments
- Authentic, human behaviour on the telephone
- Reaching your goal with honesty, repartee and humour
- Succeeding with respect and personality
- Saying goodbye to telephone clichés
- Real-life case studies in practice
- Developing your personal conversation guidelines
For information relating to course dates and venues, please click here.
If you are interested in this workshop for your team, please click here.[:de]
Beschreibung
Am Telefon haben Sie Ihren Wunschkunden direkt am Apparat. Eigentlich ist es ganz leicht, den Hörer in die Hand zu nehmen und anzurufen. Aber wie beginne ich das Gespräch? Wie schaffe ich es, dass mein Gesprächspartner mir interessiert zuhört und mich nicht gleich genervt abwimmelt oder sogar auflegt? Mit welchen Formulierungen distanziere ich mich klar erkennbar von den oft so stereotypen Anrufen eines Call-Centers? Suggestivfragen, platte Verkaufsfloskeln oder manipulative Ansätze gehören nicht zum Inhalt meines Workshops.
In diesem Kurs erfährst du, wie du potenzielle Neukunden ansprechen und für dein Angebot begeistern kannst, sodass es für alle eine Win-Win Situation ergibt. Ausserdem gehst du mit deinem ganz persönlichen Skript nach Hause.
Inhalt
- Einstellung zum Telefonverkauf / Terminvereinbarung
- Authentisches, menschliches Auftreten am Telefon
- Mit Ehrlichkeit, Schlagfertigkeit und Humor zum Ziel
- Mit Respekt und Persönlichkeit punkten
- Telefonfloskeln adieu
- Fallbeispiele aus der Praxis
- Entwicklung deines persönlichen Gesprächleitfadens
Für Auskünfte betreffend Durchführungsdaten und Ort klicke bitte hier.
Interessiert dich dieser Workshop für dein Team klicke bitte hier.[:]